مطابق قانون سادهٔ عرضه و تقاضا در اقتصاد، زمانی که عرضهٔ یک کالا از تقاضایش پیشی بگیرد تقاضا کاهش مییابد.
در این نوع بازاریابی نیز پس از اشباع بازار بخاطر افزایش تعداد بازاریابها و عرضه محصول تقاضا کاهش مییابد و با کاهش کشش بازار زمینه برای فروپاشی هرم فراهم میشود.
البته وقوع این مسئله عموماً آسیبی به لایههای اولیهٔ هرم شبکه نمیرساند اما افرادی که تازهوارد این عرصه شدند را ناکام خواهد گذاشت چراکه سود زیادی به آنها نمیرسد.
نمونههایی از عدم کسب موفقیت و درآمد معقول در بازاریابی شبکهای :
بقیه در ادامه مطلب می باشد.